13 юли 2007

“КЪЩАТА НА МУЗИКАТА” - брой 22 - тема P!NK - 17.06.2007

КИЛЕР

Един от най-забавните моменти във филма на Тарантино “Глутница кучета” (от преди 15 години!) е разпределянето на “цветните” имена между гангстерите. Тогава, въпреки протестите на Стив Бушеми, му се пада да е мистър Пинк и той хич не е доволен. Именно заради него, вдъхновена от филма, точно с този прякор се подвизава в музикалните среди - от 1998 г. до днес - певицата Алиша Мур. P!nk е родена на 8 август 1979 г. в Дойлстаун, Пенсилвания. Преди да направи първите си солови стъпки, тя е вокалистка в две рок банди и диджей в нощен клуб във Филаделфия. Там е забелязана и поканена да участва в R&B триото Choice. Групата така и не издава албум, но Алиша записва гласа си като бек-вокал в песни на Даяна Рос, 98 Degrees и още няколко добре продавани изпълнители. Така на 13 години P!nk преминава школите на трите най-важни музикални направления – рок, хип-хоп и клубен саунд. През 2000 г. издава своя дебютен албум “Can't Take Me Home”. Той постига сравнително добър успех и е два пъти платинен за Щатите с милиони продадени копия и с два сингли, класирани в топ 10 - “There You Go” и “Most Girls”. В началото на 2001 г. излиза трети сингъл, който е част от саундтрака към филма “Save the Last Dance”. Въпросното парче - “You Make Me Sick”, не постига успех в Щатите, но пък става топ 10 хит в Британските класации. След време P!nk признава, че не харесва музиката, която е направила в дебютния “Can't Take Me Home”, нито имиджа си с крещящо розова коса, наложен от звукозаписната й компания и затова я напуска. През май 2001 г. P!nk се появява вече по-семпло розова в кавъра на песента “Lady Marmalade”, изпълнена заедно с Кристина Агилера, Мия и Лил Ким. Песента е част от саундтрака към филма “Мулен Руж” и получава “Грами” в категорията за най-добро вокално сътрудничество - още едно отличие в колекцията на Пинк сред статуетките на MTV, Billboard, VH-1... След горчивия вкус от първия албум, през същата 2001 г., P!nk подбира внимателно професионалисти, които полагат усилие във втория солов проект да няма разочароващи мелодии. “M!ssundaztood” е продуциран от Далас Остин (работил за TLC и Madonna), Скот Сторч и екс-вокалистката на “4 Non Blondes” Линда Пери, чиято заслуга са рокаджийските елементи в албума. Блус-баладата “Misery” e дует на P!nk с фронтмена на “Аеросмит” Стивън Тейлър и с участието на соло китариста на Bon Jovi - Ричи Самбора. А сингълът "Get The Party Started" изстрелва певицата в челните позиции на класациите по целия свят. В средата на 2003 г. с песента си “Feel Good Time”, P!nk става част от музикалния фон на филма “Charlie's Angels: Full Throttle”. Това е първият сингъл на певицата, който не достига дори топ 40, въпреки, че е хит в Европа и Австралия. Песента е в плейлистата на всички останали албуми, освен в американската версия от третия солов диск на P!nk. “Try This” се появява на музикалния пазар на 11 ноември 2003 г. Макар, че попада в топ 10 на класациите за албуми в Щатите, Канада, Обединеното Кралство и Австралия, продажбите са значително по-малки в сравнение с тези на предходния “M!ssundaztood”. Продадени са около 720,000 копия за Америка и приблизително 3 милиона диска в целия свят. Слабите продажби няма как да бъдат компенсирани от успеха на песента “Trouble”, с която P!nk печели своята втора награда Grammy за “най-добро рок изпълнение”.

ДНЕВНА

След турнето, посветено на третия й албум, P!nk прави малка почивка, в която пише дебютния сингъл “I'm Not Dead” от най-новия си албум със същото заглавие. Дава му това име, защото то с най-малко думи описва “усещането да си жив, да не се предаваш и да не си затваряш устата дори когато си мислиш, че точно това искат хората”. В този албум певицата работи с продуцентите Макс Мартин, Били Ман, Кристъфър Рохас, Бъч Уокър, Люк Готуалд и Джош Ейбрахам. “I'm Not Dead” се позиционира в топ 10, става платинен и златен в 17 държави. Продажбите на албума възлизат на 5 милиона копия. През първата седмица надхвърля 126 000 продадени диска в Щатите и 272 000 в целия свят. Това е значителен успех в световен мащаб, но първоначалните продажби в Америка не са обнадеждаващи - до момента, когато в началото на 2007 г. се появява сингълът "U + Ur Hand". Преди него от новия албум в ефир се завъртат първият и вторият сингъл - “Stupid girl” и “Who Knew”. Парчетата покоряват класациите по целия свят, но не “продават албума”. Това се променя, след като излиза клипът към песента "U + Ur Hand" и когато P!nk участва в турнето на Джъстин Тимбърлейк “FutureSex/LoveShow”, където, популяризирайки сингъла, засилва интереса към албума. Видеоклипът към песента включва няколко изображения на добре познатия от комиксите новозеландски герой Мартин Емонд, а песента става най-печелившия хит на певицата след “Just like a Pill” от 2002 г. Подобно на предишните, и четвъртия албум на P!nk е най-успешен в Австралия, където достига върха в класациите за албуми. Пак там става седем пъти платинен с продажби, надхвърлящи 500 000 копия. Ех, какви фенове!

БАЛКОН

През 2001 г. P!nk е част от американското турне на Лени Кравиц. След това се присъединява и към концертните изяви на N’Sync и Джанет Джаксън през 2002 г. и към последното световно турне на Джъстин Тимбърлейк. P!nk не изнася концерти, които да популяризират нейния първи албум. През 2002 г. започва да пътува и да пее на сцена пред публика, за да представи песните от втория си албум - “M!ssundaztood”. На сцената на “The Party Tour” заедно с певицата са само нейната група, без никакви танцьори. P!nk изпълнява само две песни от дебютния си албум, но затова пък в репертоара й има кавъри на парчета на Дженис Джоплин, Мери Джей Блайдж и “4 Non Blondes”. През 2004 г. “розовокоската” поема на концертно пътешествие из Европа, за да популяризира своя трети албум. Заради ниските му продажби по света ,“Try This Tour” не излиза извън пределите на Стария континент, но шоуто е значително по-пищно в сравнение с предходното “Party Tour”. Този път, освен нейната банда, на сцената я съпровождат трима танцьори, огромен сценичен декор и многообразни костюми. Шоуто само по себе си се състои от 4 части, включващи изпълнения от дебютния албум, парчета от втория “M!ssundaztood”, акустична част и, разбира се, песни от албума “Try This”. За финал на концерта P!nk се появява на сцената, облечена като Guns’NRoses от снимката на обложката им към сингъла “Welcome to the Jungle”, и изпълнява тяхната песен. Американката прави и втора част на турнето с напълно различна компилация от изпълнения – набляга на най-добрите песни от “M!ssundaztood” и парчетата от “Try This”, които до момента е изпълнявала. Запис от “Try This Tour” в Манчестер, Англия излиза на DVD, озаглавено “P!nk – на живо в Европа и извън Европа в началото на 2006”. Видео компилацията включва цялото шоу и бонус филма “On The Road with P!nk”. Само няколко месеца след официалното появяване на албума “I'm Not Dead”, P!nk тръгва на голямо световно турне, което жъне невероятен успех навсякъде, при напълно разпродадени билети и нечувана еуфория сред публиката на три континента. Турнето стартира в Чикаго на 24 юни миналата година и е планирано да свърши на 21 декември в Милано. Обиколката ще включва и 32 концерта в Австралия, първият от които беше на 18 април. Това е най-големия проект – с 35 концерта плюс допълнителните, правен до момента от международен изпълнител, като брой шоу-спектакли в историята на континента. В Европа, турнето минава с не по-малък успех. Билетите за двата концерта на стадион “Уембли” се разпродават за броени часове. Грандиозното събитие от 4 декември 2006 г. излиза на DVD през април 2007 г. за Европа и на 26 май - за Австралия. Включва уникални кадри със зашеметяващи светлинни ефекти, танцьори, акробатични изпълнения на трапец и разбира се вдъхновяващия глас на Пинк в хитовете "Knows", "Stupid Girls", “Trouble" и “Get The Party Started". След главозамайващия успех на турнето, феновете чакат зашеметяващото шоу на P!nk в София на 1-ви юли на стадион “Академик”.

КУХНЯ - мейкинг на клипа “Nobody Knows”

Аз съм Пинк. Това е снимачната площадка на новия ми клип “Nobody Knows”, ние сме в Лондон.
“Nobody Knows” ще е възможно най-малко стилизиран – в клипа ще бъда просто аз, такава, каквато съм като човек – не в образа на Пинк, просто като човешко същество.

– Плейбек – (снимане) – Стоп!
мъж – Аз съм Джейк Нова и режисирам клипа на Пинк за песента “Nobody Knows”. Предвидили сме да заснемем кулминацията така, че да изглежда сякаш тя излиза на сцената. Очакването е залата да е пълна, но после откриваме, че това е доста личен момент за нея самата, защото е просто генерална репетиция, и всъщност няма никой в залата!

- Добро утро – това е ден 2ри, аз проверявам пощата си. Ще снимаме кадрите с депресията в хотела, работим доста съсредоточено.
- Готови, смнимаме, плейбек!
- Голяма част от клипа е заснет в хотелската стая, просто защото голяма част от живота ми преминава именно там!

Около 80 процента от времето си прекарвам така – в хотелска стая, сама със себе си – и реших - защо да не покажа това в един клип? ...
- Харесвам енергията на Джейк, идеите му, че трябва да си твърд и издържлив.
мъж - Мисля, че клипът ще изглежда относително суров, тя ще бъде органична, истинска в него, защото за мен атмосферата, която създаваме, е наистина подходяща.
– Харесва ми това, че той иска да избяга от клишетата в клиповете, и че иска да приложи повече кинаджийски похвати, да създаде усещане за документалност, твърдост и упорство, емоционалност. Не искам в тази песен да има конкретна история, искам да е пълна с емоции!

мъж – Тя успява да предаде на всички много чувства с изпълнението си, но и когато играе, влага истинска емоция. Може би защото познава детайлите в песента по-добре от всеки друг.
– Аз съм създала песента и знам,... знам откъде идва всичко, имах вече готови образи в главата си, когато пишех текста и музиката.
- Мисля, че самотата е част от човешката природа. А най-голямото желание на всеки човек е да бъде разбран, да бъде нужен на някой друг човек. Ако не усещаш тази връзка, ти си много-много сам...
мъж – Тук, по улиците на Лондон, ще трябва да заснемем няколко драматични кадри. Ще ни помогнат машините за дъжд...
мъж – пускайте дъжда... започваме... начало... и плейбек!...
мъж – Тя върви под дъжда, сигурно изпитва онова чувство, което се поражда посреднощ – иска ти се да станеш, да излезеш навън и да ходиш, за да излееш част от енергията си!...
мъж – Благодарим на всички, беше шантава нощ, приключихме – благодаря ви!
- Всички сме мокри, но е хубаво... Благодаря много на всички, оценявам какво направихте за мен! Отиваме си у дома!

СПАЛНЯ - интервю за “I’m Not Dead”

– за смисъла, който влага в заглавието на албума
“I’m Not Dead” определено се появи внезапно – беше като пробуждане. Усетих в себе си, че е много хубаво отново да си способен да чувстваш... Да, може би се пробудих, станах на 25 и се пробудих. Изведнъж осъзнах, че имам толкова много още да уча – а преди си мислех, че знам всичко! И това определено се съдържа също в заглавието.

– за онова, което е придобила като опит по време на писането на новия албум “I’m Not Dead”
Не очаквах да съм толкова емоционално ангажирана с този албум, защото предишния буквално ме изцеди. Но аз бях почти принудена да се обвържа с проекта, заради хората, с които работих – с Били Ман, който е удивителен, и стана мой духовен брат... Това момче е наистина страшно умно!
... Предполагам, че просто се оказах във фаза от живота си, когато осъзнах, че имам какво да кажа – отново - на света; виждах дупка, която знам как да запълня. Хората няма да говорят глупости повече. Просто чувствах съзидателна сила в себе си и емоционално бях отново на разположение. Албумът стана много добър – написах повече от 40 песни. В началото не знаех дали ще имам какво да кажа, не знаех дали ще мога да направя това, а после бяха готови 45 песни! И си казах – добре, вече може да спреш! 

– за парчето “Converstaions...” за 13 годишната й същност...
Kогато бях на 13 – бях ядосана, самотна и объркана, склонна към експерименти, търсех път за изява...
Беше терапия за мен да напиша песента “Converstaions With My 13 Year Old Self”. Терапевтично ми подейства да се върна в миналото и да мисля за себе си от позицията на сегашните 26 години – това е направо побъркващо ... Тогава просто имах нужда някой да ме гушне! Имах нужда от нежност. Беше удивително, защото трябваше да си дам сметка коя всъщност съм била, какво е било най-важно за мен, от какво съм имала нужда – какво аз бих могла да дам на малката 13 годишна Алиша. Ако можех да я срещна, тя щеше да се скара с мен, да ми каже да ходя по дяволите, че не съм й нужна. Но ако бих могла да я сграбча и да я прегърна – тя щеше да се разтопи в ръцете ми и да заплаче!

– записването на песента “I Have Seen The Rain” с баща й
Записах “I Have Seen The Rain” с моя татко – започвам да звуча като малко момиченце, когато говоря за баща си – аз обичам татко си! Това е първата песен, която научих, той ми показа как да хармонизирам, израснах с неговата акустична китара и винаги съм искала... той винаги е искал да бъде певец, да пише песни, да създава музика – това е една от неговите мечти, която така и не постигна. Имаше група във военновъздушните сили, после отиде във Виетнам – така се случи животът му. Аз реших да си доставя малко щастие, като споделя това, което правя, с баща си. Той е една от причините аз да съм тук, да съм онова, което съм! Отидохме в студиото, а той беше толкова нервен и смутен – страхотно е за едно момиче да види в такава светлина суровия си, авторитетен татко Джим Мур. Беше невероятно – едно от най-удивителните мои преживявания въобще! В такива моменти си казваш – наистина постигнах онова, което исках! Това е нещо много важно за мен...

Как предложих брак на съпруга ми Кери Харт? Вярно е - хората имат определено мнение по въпроса, особено момчетата – какво правиш, каква е тая глупава идея гаджето ми да предлага брак, не съм готов! Е - съжалявам! Да – той беше на едно състезание – прекрасен уикенд, слънцето блестеше както трябваше. Аз бях на линията, където обикновено механикът държи дъска с пояснения за състезателя – дишай, отпусни се, на четвърто място си, на последно място си, споко - няма да спечелиш, или пък – първи си, невероятен си, върхът... И така – аз съм край трасето заради него, нищо не бях планирала, нищо не ми се беше заформило в главата. Мина първия манш. Видях баща му и му казах – ще помоля сина ти да се ожени за мен! А той отвърна – крайно време е! Тогава си казах добре, и написах... казах му – Кери, гледай внимателно, защото ще ти напиша въпрос, на който да отговориш с да или не, като например дали розово е любимия ти цвят... Аз написах – Ще се ожениш ли за мен? И отдолу “сериозно”, за да не си помисли, че се шегувам. Той не видя табелата, но разклати главата си настрани, защото има такъв нервен тик, когато кара и е под напрежение. Аз си помислих, че е прочел какво съм написала и ми е отговорил с НЕ! И всички наоколо са могли да прочетат надписа, и сега ме гледат съчувствено!!! Просто не можех да повярвам, че е видял какво пише и е отговорил с НЕ! Дълга история е, не знам как да я преразкажа накратко... Не видял табелата, а аз си казах – Добре, може би това е знак, не е прочел – но и аз няма да го напиша отново! Но все пак размислих – ако и на третата обиколка не успее да прочете, тежко му и горко! Написах отново думичките, той погледна и както минаваше през терена, зад него имаше друг мотоциклетист, той направо го засече, мина по диагонал и излезе от трасето на състезанието! Наоколо всички ни аплодираха, а той ме попита – Ти сериозно ли? Аз му отговорих – Да, обаче се връщай в състезанието, защото няма да се омъжа за човек, който губи!

Няма коментари:

Публикуване на коментар