01 юни 2013

Важни са, и тежат - особено в големи количества...

През декември отивам с шерп! 
Така ме посъветваха приятели, които добре, ама много добре ме познават...

А първото нещо днес, след финала на поредното гостуване нейде из България със "София Филм Фест на път" беше да пусна конкретно запитване към Блажев - "Имаш ли "Книга на мъртвите" след като вече ви изкупиха "зареждането" вчера?"

Добре, че отговори правилно.
Не че ми трябваше ускорител към Пролетния базар на книгата :)

... Още не съм я отворила. Не е страхопочитание, по-скоро е усещане, подобно на това, което имах в пети клас, когато се просвах на спалнята на мама и татко с големия том на "Илиада" и трепетно отварях твърдите корици. Тогава реших, че ще уча история - и нито за секунда не съм съжалявала! (сбъдната мечта)

Но преди да стигна до любимия щанд на Издателство "Изток-Запад", преминах през "Анубис", откъдето се сдобих с "Исторически паралел" на проф. Андрей Пантев (имах честта да бъде мой рецензент - сбъдната мечта), и през "Архонт - В" - леговището на Пратчет, където прекрасно се изненадах с нова книга, току-що излязла (така е като се пътува извън столицата, оставаш не-осведомен за някои неща...) - "Зимоковецът"!





















Кътчето на Ozone.bg е много добре позиционирано, и се обзалагам, че по него са работили приятелите от Puket Studio. Там зад гърба си чух реплика "Вчера за пръв път влязох в "Книголандия"... и се зачудих - има ли все още хора, които се интересуват от книги, и не са попадали на този блог?...

Когато стигнах в края на единствения етаж, отпуснат за панаира, дългият, обзет от книгите човек беше унесен в обяснения пред мила дама на възраст и аз чинно си изчаках реда преди да изрецитирам: "Книга на мъртвите", Сафон (разбира се, най-новият - "Принцът на мъглата") и ти кажи какво още!"

Е, каза. Връчи ми "Слепоглед" на Питър Уотс, който така горещо препоръчва от известно време. Вярвам му - там е разковничето :) Както и много други четящи, мислещи и търсещи хора (а как мразя причастия, защо го написах така?)...

После се сетих, че мога да изненадам Дрин с книжен подарък - и не, няма да кажа какво му купих! Но пак е по съвет на дългия Бла ;)

А той се провикна към съседите отсреща ("Жанет 45") - "Нали познавате Светла?", с което елегантно ме прехвърли в ръцете на Милена Ташева. От приказка на приказка, категоричната препоръка от нейна страна беше "Мидълсекс" на Джефри Юдженидис, на което аз казах бързо и лесно "да" и книжните пакети застрашително натегнаха...

Чак след като пожелах успешна вечер на приятелския "ъгъл", обиколих централната част на базара.
И резултатът еше нови две книги на любимия ми Реймънд Фийст - "Войната на демоните". Та равносметката е сравнително-притеснително малка - само и единствено поради финансови причини, вЕрвайте ми!
И разбира се, по традиция може да се завижда (както аз на Огата за "Фондация", например... Но ще стигна и до нея!)!
Всъщност аз отдавна зная безпрекословно, че фантастика и фентъзи са едни от най-най-любимите ми читателски "пътешествия с изгубване от реалността", и защо продължавам да не съм чела цял куп от задължителните книги в тези жанрове - ето това е загадка за мен...
До следващия базар на книгата! :)