04 декември 2012

Книгите, Книгите...

Ограничително е някак си.
И много полезно.
От логистично-организационно-финансова гледна точка.
Да има "Книговодител" за книжния панаир.

Та, както вече споделих с други книгоМаниакалници - in Блажев we trust, вдъхновително-разумно да преведе четящите покрай възможните капани за поглъщане на средства. И тази година щандовете са много, и тази година изкушенията са навсякъде из НДК-то на културата, обаче имаш ли си листче със заглавия - шансът да се колебаеш "ами това?!" се свежда до... малък процент. А разходите - до около 100 лЪва.

Ето как изглежда кътчето на страхотно симпатичните MBG books, при които мернах интригуващи неща, ала си наложих да не се застоявам дълго, за да не се изкуша...



И ето обобщението на следобедния ми набег в първия книжно-панаирен зимен ден на 2012:

- две книжки от поредицата "Казвам се..." на "Кибеа" - Марко Поло (ех, какъв пътешественик!) и Алберт Айнщайн (ех, какъв учен!), както и две книжки-албуми от поредицата "Искам да знам" - за рицарите и ИНДИАНЦИТЕ - всички те ще са подарък за двама от кръщелниците ми, които може и да ми се мръщят, но ще продължавам да им купувам книги, докато... пораснат сами да си ги купуват!

- "Приказка без край" на Михаел Енде от щанда на "Дамян Янков" - прекрасен подарък за една от малките ми кръщелници, която (също като мен!) е влюбена във филма (и Атрею) :)

- "Облакът атлас" на Дейвид Мичъл ("Прозорец") - и не смятам да гледам филма, засега!

- "Жестокото присъствие на времето" на Дженифър Игън (millenium) - според сп. "Time" това е нова класика в американската литература, но това го прочетох после, на гърба на книгата, а си я купих заради Изричната Препоръка на Книголандеца.

- "Черно мляко" на Елиф Шафак ("Егмонт") - специален подарък за много специален човек - моята любима леля, която много хареса две от предишните книги на тази дама.

- "Възвишение" на Милен Русков ("Жанет 45") - вдъхновяващи думи прочетох за тази книга и мисля, че ще бъде достоен подарък за моята мила приятелка Боби (след като съм й кума, си позволявам да давам "насоки", поне за четене :) ), а в събота може да се опитам да й взема и автограф от автора, който ще бъде гост на щанда на издателството, както мило ме информираха. Благодаря!
Ей така гледа Блажев, когато в полезрението му попадне "книгоман" :)
Финализирането на обиколката оставих за щанда на "Изток-Запад", защото си знам, че там ще се задържа/заговоря повече :)
И този път го снимах, за да не се чудя откъде да намеря актуална визия!
И този път си купих само (!) две книги:


- "Затворникът на Рая" на Карлос Руис Сафон ("Изток-Запад") - разбира се, че съм я чела - изядох я за отрицателно време и разбира се, че я купих отново за подарък, защото си имам и един много добър приятел Иво, на когото съм кума, та мисля, че ще му допадне...


- "Вампирът Лестат" на Ан Райс ("Изток-Запад"): "роман в превод на Комата" е абсолютно достатъчно, за да съм сигурна, че ще си го купя! Бонус се оказаха "въздишките" по текста на високото момче-специалист, което включи книгата сред 13-те избрани и препоръчителни - е, как да кажеш "не"?


Има какво още да се желае - "Битие" на Дейвид Брин, "Нов Патрул" на Лукяненко и "Градът и градът" на Чайна Миевил, но... до края на панаира има още пет дни - всичко може да се случи, нали? Поздрав за всички четящи и пишещи хора :)


p.s. Вече официално ми предстои финансов крах - "Джон Ленън - Писма" (които не съм видяла на щанда на Ciela и горко се разкайвам!), "Зной и прах" на Рут Прауър Джабвала и „Вселена от нищото” на Лорънс М. Краус, и... и... а, и третата част от "Сага за Империята" на Реймънд Фийст... Не се живее така! :)

p.p.s. Имаме "включване" с обобщение от обиколката и на Dah Lammoth - с интересни книги се е сдобил, и отново е пуснал видеото Knignam Style!!! - един вид, да си го има архивирано в блога ли, що ли... :D ;)

4 коментара:

  1. хехе, Светли, пуснах го точно за да го имам на архив в блога :р и да го пускам на Блажев за да се ядосва от време на
    време :P

    иначе хубав пазар си направила :)

    ОтговорИзтриване
  2. И ти също не си останал по-назад :)
    Аз днес се сдобих с писмата на Джон Ленън и - разбира се - с "Нация" :)
    И - честно - вече съм с 20 лева, не знам докога... хахаха!

    ОтговорИзтриване